Kiamat 21/12/2012 ?

Photobucket
Good morning people! As you all knows, dari tahun-2 lepas lagi kecoh pasal kiamat pada tahun 2012. Tapi kebanyakan yang percaya benda ni ialah orang Yahudi. Kita sebagai umat Islam tidak boleh mempercayai rumors macam ni sebab KIAMAT itu RAHSIA ALLAH. Tetapi apa salahnya kalau kita bertaubat even 21/12 bukan hari Kiamat rite? Aku first time dengar benda ni pun aku dah fikir mcm mana aku nanti. Sebab aku rasa mcm banyak gila dosa yg aku buat. Tetapi, aku percaya, KIAMAT itu RAHSIA ALLAH. Buat apa last last minit baru korang nak taubat rite? Maksud aku macam korang dah tahu kiamat esok then harini baru korang bertaubat. Wajarkah? Kita takpatut buat mcm tu sedangkan Allah cuma terima ibadah yg ikhlas dari hamba-NYA. Bukan sebab esok kiamat, hah harini aku nak taubat. NO! I REPEAT AGAIN. NO!
Kalau Allah bagitahu bila kiamat akan berlaku, sudah semestinya orang akan berebut-rebut nak buat pahala. Mesti semua pakat nak masuk syurga. Siapa yang nak masuk neraka rite? That's why Allah rahsiakan Hari Kiamat. Memang dah banyak petanda petanda kiamat kecil yg kita nampak. Gempa bumi, tsunami, semua itu Allah bagi sebagai ujian nak tengok mcm mana reaksi hamba-NYA. Kebanyakannya bila susah baru mencari Yang Maha Esa. Tetapi tidak mengapa, as long as pintu taubat masih terbuka seluas-luasnya kepada hamba-NYA untuk bertaubat. Yeah, aku tahu aku ni pun takdelah alim mana. Tapi, aku cuba untuk ubah kan diri aku ni. Aku bukannya hipokrit or what, aku cuba untuk menjadi yg terbaik. Secara berperingkat lah. Takboleh lah sekali gus kan? So, I think yang tu jelah nak cakap. Hope korang dapat lah pengajaran dgn apa yg aku type ni ( ada ke? ) HAHAHA. See you on the next entry. Love yaa :* xx
CUTI SEKOLAH DAH NAK HABIS AND I'M DOING NOTHING! :'<