Art&Design

Haiiiiii gaisssss, dan salam jumaat buat readers sekalian. Act, i dont have any idea nak tulis entry pasal apa. Dan seperti biasalah gaiss, sis malas semalas-malasnya kalau boleh nak angkat jari ni pun suruh org yg angkatkan (amboii over naaau) pls tu hanya gurauan hambar dari sis, hangpa jgn la percaya bulat2. 

So, alang2 dah menaip ni lah kan, nak cerita lah sikit kenapa aku minat sesangat dgn seni ni. Kpd yg taktau, aku ni dulu ambik aliran seni, beserta 2 elektif yang lain iaitu Perdagangan dan Tasawwur Islam. So, nak dijadikan ceghita, sejurus sahaja dapat result SPM, alhamdulillah aku dapat keputusan yg amat memberangsangkan, yg membuatkan pilihan pertama aku masa isi UPU dulu, course Seni Lukis dan Seni Reka, dapat. Yang tu pun alhamdulillah sbb aku dapat 1st intake. Hangpa paham dak aku cakap apa ni? hahaha k aku tau aku syok sendiri. Ok sambung...

Masa aku interview untuk course yang aku nak tu, aku ingatkan takda department. Qhopenye ada, aku pun sempat buat sikit jelah research pasal graphic sebab aku mmg nak dept graphic, yg lain aku just sketch je and bawak jugak la drawing aku since form 1 dulu nuhh. Dah mmg takdir aku tak dapat graphic sebab dia tengok aku banyak sketch kot, yelah, graphic kan banyak based on 3d artwork and guna computer. Aku pun time tu takda lah buat artwork berdasarkan 3d semata2, maka, aku pun dimasukkan dalam dept ceramic. Course ni baru lagi and org cam tertanya2, kalau ceramic ni boleh buat apa je? And aku sedar, yg department lain pandang course kitorang ni macam low, tapi, elective untuk sem 2 ni ramai je yg ambik ceramic. And yang dekan pulak, kitorang dept kedua yg terbaik yg student dia dapat dekan. Aku tau ayat aku berbelit. Faham sendiri la eh lol.

Banyak sebenarnya cabang ceramic ni, and even aku tak berapa minat, i'll try my best sebab semua ni Allah dah tetapkan :) Kita hanya mampu merancang. Dan course ceramic ni hanya ada di UiTM Perak so disebabkan itulah aku tercampak ke seri iskandar ni xD

Aku rasa setakat ni jelah kot, nak taip panjang2, malas, kahkah. InsyaAllah jumpa di next entry. Bye readerssss xx

No comments: